Od 1975 roku firmie towarzyszyło poniższe logo
Coraz większe wymagania klientów dotyczące produktów informatycznych oraz rosnąca w siłę konkurencja wymuszają powstawanie nowych rozwiązań i ulepszanie oraz dostosowanie już istniejących produktów do potrzeb rynku. Nie od dziś wiadomo, że szeroko pojęta branża IT to najbardziej rozwijająca się branża. W sumie to trzeba by było się zastanowić czemu tak późno Microsoft stawia na rebranding.
Według Jeffa Hansena (generalny manager ds. strategii marki), który pierwszy upowszechnił logo na swoim blogu, to właśnie czas i przełomowe zmiany gruntują rewolucyjne zmiany Microsoftu
- Minęło 25 lat od kiedy Microsoft zaktualizował swoje logo. Teraz jest jednak idealny czas na zmiany. To dla nas niezwykle ekscytujący rok, ponieważ przygotowujemy nowe wersje niemal wszystkich naszych produktów.
Zmiany w logotypie Microsoft nie są tak naprawdę rewolucyjne. Już na pierwszy rzut oka widać, że dużo się nie zmieniło. Pozostała kolorystyka, pozostały kwadraty, znikł tylko ich "pofalowany" kształt imitujące flagę na wietrze ;) Cztery"kafelki" są przeznaczone do wyrażania zróżnicowanego portfolio produktów firmy. Napis "Microsoft" został napisany czcionką Segoe, która jest dobrze znana z produktów i komunikacji marketingowej firmy.
Według pomysłodawców Lifting marki jest krokiem unowocześnienia działań i funkcjonowania firmy postępującej z duchem czasu. Ciągła ewolucja asortymentu firmy powinna mieć wizualne odzwierciedlenie swoich zmian.Według autorów- logotyp do symbol świeżości i nowoczesności. Jego zadaniem jest akcentowanie nowego początku jaki nadchodzi dla całego Microsoftu.
Jednak wielbiciele firmy mogą czuć się trochę oszukani. Onet.pl donosi, ze wykorzystywane w logotypie symbole znane dotąd z loga systemu Windows były już wykorzystywane przez firmę w 1995 roku przy premierze systemu operacyjnego Windows 95. Wtedy każdą ulotkę czy reklamę nowego systemu ozdabiano "nowym" logotypem Microsftu

Nowy logotyp oficjalnie obowiązuje od 23.08.2012, ale już widać po szumie w Internecie, ze nie za bardzo przypadł do gustu internautą, a już na pewno stwierdzenie "rewolucyjne logo".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz